Terugroepactie Bronchostop Direct Nacht 5 in 1

16-01-2023

Hälsa Pharma GmbH heeft besloten om uit voorzorg 1 partij (batch) van Bronchostop Direct Nacht 5 in 1 terug te roepen. Het product kan mogelijk stukjes glas bevatten. Producten uit andere partijen van Bronchostop Direct Nacht 5 in 1 en andere Bronchostop producten kunnen veilig gebruikt worden. 

Productbeschrijving:

  • Bronchostop Direct Nacht 5 in 1, 120 ml
  • Partij (Batchnummer/lotnummer 2C9894
  • Houdbaarheidsdatum: 08-2024
  • Streepjescode: 08710537044164

De kwaliteit van onze producten is onze hoogste prioriteit. Indien u in het bezit bent van een product met bovenstaand batch/lotnummer, dan verzoeken wij u deze niet te gebruiken. U kunt het batch/lotnummer vinden op de bovenzijde van het doosje en/of op de zijkant van het etiket op de fles. U kunt tot uiterlijk 15 februari 2023 het product met dit batch/lotnummer terugbrengen naar uw verkooppunt en kiezen voor omruiling voor een ander Bronchostop product of terugbetaling van uw aankoopbedrag.

Het is ook mogelijk om het product met dit batch/lotnummer, voor uiterlijk 15 februari 2023 aan ons terug te sturen met uw naam, adres en rekeningnummer, naar Antwoordnummer 5484, 3000VB  Rotterdam. Wij zullen dan zorgen voor terugbetaling van het aankoopbedrag.

Wij danken u voor uw medewerking en verontschuldigen ons voor het veroorzaakte ongemak.

Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen met onze afdeling Consumenten Service via: nl.recall@perrigo.com

Veelgestelde vragen terugroepactie Bronchostop Direct Nacht 5 in 1

Welk partijnummer (batch/lotnummer) valt onder de terugroepactie?

Het gaat om partij (batch/lotnummer) 2C9894. Producten uit andere partijen van Bronchostop Direct Nacht 5 in 1 en alle andere Bronchostop producten kunnen veilig gebruikt worden.

Waar kan ik de partijnummer (batch/lotnummer vinden op de verpakking?

U kunt het batch/lotnummer vinden op de bovenzijde van het doosje en/of op de zijkant van het etiket op de fles.

Wat is de kans dat er glas zit in mijn Bronchostop product?

De recall is een voorzorgsmaatregel. Een klein stukje glas is gevonden in één flesje van de betreffende partij (batch). Er zijn op dit moment geen aanwijzingen dat andere flesjes ook glas zouden bevatten.

Ik heb klachten en denk dat ik mogelijk glas heb ingeslikt, wat moet ik nu doen?

In het geval u vermoed glas te hebben ingeslikt, dan adviseren wij u contact op te nemen met uw (huis)arts.

Ik heb het product enige tijd geleden gebruikt. Hoe weet ik zeker dat ik toen geen glas heb binnen gekregen?

De recall is een voorzorgsmaatregel en beperkt zich alleen tot partij (batch) 2C9894. De kans dat er glas zit in een ander flesje van de betreffende partij is heel klein. Daarnaast is door de manier van innemen van de hoestdrank via een maatbeker de kans ook klein dat u onopgemerkt glas heeft ingeslikt. Indien u toch denkt dat u glas heeft ingeslikt adviseren wij u contact op te nemen met uw (huis)arts.

Kan ik mijn Bronchostop product nog gebruiken?

Wij adviseren u de betreffende batch niet te gebruiken, ondanks dat u geen glas waarneemt. Andere partijen (batches) van de Bronchostop Direct Nacht 5 in 1 en andere producten van Bronchostop kunt u gewoon gebruiken. U kunt het product voor uiterlijk 15 februari 2023 terugbrengen naar de winkel waar u het product gekocht heeft. Hier kan het omgeruild worden voor een ander Bronchostop product, of u krijgt uw aankoopbedrag terug. Ook kunt u kunt het product voor uiterlijk 15 februari 2023 naar ons opsturen via antwoordnummer 5484, 3000VB Rotterdam. Vermeld hierbij ook uw naam, adres en rekeningnummer, wij zullen dan het aankoopbedrag terugstorten.

Wat wordt er gedaan om verder te voorkomen dat dit nogmaals gebeurt?

Er is direct een uitgebreid onderzoek gestart. Op basis van de uitkomst van dit onderzoek zullen passende maatregelen worden getroffen om dit in de toekomst te voorkomen.

Hoe weten jullie dat het alleen om deze partij (batchnummer) gaat? Waarom roepen jullie niet alles terug?

Vanuit de informatie verkregen uit een uitgebreid onderzoek concludeert de producent dat dit incident zich beperkt tot deze betreffende partij (batch). Er is op dit moment geen enkele reden om aan te nemen dat dit probleem zich ook bij andere partijen (batches) voordoet.

Ik wil mijn Bronchostop product terugsturen en mijn geld terug krijgen, wat moet ik nu doen?

U kunt het product voor uiterlijk 15 februari 2023 terugbrengen naar de winkel waar u het product gekocht heeft. Hier kan het omgeruild worden voor een ander Bronchostop product, of u krijgt uw aankoopbedrag terug. Ook kunt u kunt het product voor uiterlijk 15 februari 2023 naar ons opsturen via antwoordnummer 5484, 3000VB Rotterdam. Vermeld hierbij ook uw naam, adres en rekeningnummer, wij zullen dan het aankoopbedrag terugstorten.

Ik heb een fles van deze partij (batch) in huis, wat moet ik nu doen?

U kunt het product voor uiterlijk 15 februari 2023 terugbrengen naar de winkel waar u het product gekocht heeft. Hier kan het omgeruild worden voor een ander Bronchostop product, of u krijgt uw aankoopbedrag terug. Ook kunt u kunt het product voor uiterlijk 15 februari 2023 naar ons opsturen via antwoordnummer 5484, 3000VB Rotterdam. Vermeld hierbij ook uw naam, adres en rekeningnummer, wij zullen dan het aankoopbedrag terugstorten.

Ik heb een andere partij (batch) van de Bronchostop Direct Nacht 5 in 1 in huis, of een ander Bronchostop product. Ik wil dit niet meer gebruiken en wil graag mijn geld terug, wat moet ik doen?

De recall is een voorzorgsmaatregel en beperkt zich alleen tot partij (batch) 2C9894. Andere batches van de Bronchostop Direct Nacht 5 in 1 en andere producten van Bronchostop kunt u gewoon gebruiken. Wij kunnen u alleen uw geld terug geven indien u in het bezit bent van Bronchostop Direct Nacht 5 in 1 met partijnummer (batchnummer) 2C9894.